Disney-дің HoloTile жүйесі: Виртуалды шындықтың болашағына қадам
HoloTile қазіргі уақытта зерттеу жобасы болып табылады, бірақ қазірдің өзінде бұл жүйе үй жағдайында пайдалануға тым қымбат болатыны анық. Ең ықтимал нұсқа — HoloTile-дың коммерциялық нұсқасы алдымен Диснейлендтегі виртуалды шындық аттракциондарының бөлігі ретінде пайда болады. Сондай-ақ бұл жүйе қозғалысты цифрландырумен айналысатын студияларда да сұранысқа ие болуы мүмкін.
Жүйе жүздеген ұсақ, тиын көлеміндегі дөңгелек плиткалардан тұрады. Әрбір плитка барлық бағытта қозғала алатын шағын жүгіру жолы тәрізді. Негізгі мақсаты — пайдаланушының платформадан шығып кетпеуін қамтамасыз ету.
Кіріспе: HoloTile дегеніміз не
HoloTile жобасы (кейде «Holotile» деп те аталады) — Disney Research / Walt Disney Imagineering зерттеу орталықтары әзірлеп жатқан тәжірибелік жүйе. Оның мақсаты — пайдаланушыға виртуалды кеңістікте еркін қозғалып жүргендей әсер беру, бірақ оны нақты физикалық аймақтың шегінде ұстау.
Жүйе көптеген шағын қозғалыс модульдерінен тұратын еден түрінде жасалған. Әр модуль пайдаланушының қозғалысына жауап береді және сырғанауды немесе бағытты реттеп, адамды орталықтан шығармауға тырысады.
Басқаша айтқанда, әр плитка — кішкентай жүгіру лентасы секілді, бірақ ол бір ғана бағытта емес, екі жазықтықта да қозғала алады. Қазір HoloTile әлі де зерттеу сатысында, сондықтан үй жағдайында коммерциялық қолданысқа енгізу техникалық және экономикалық тұрғыдан қиын. Дегенмен, бұл тұжырымдаманың өзі виртуалды шындық (VR), ойын алаңдары және қозғалысты түсіру студиялары үшін үлкен қызығушылық тудырып отыр.
HoloTile жүйесінің құрылымы
Плиткалар мен олардың қызметі
Жүйе диаметрі бірнеше сантиметр болатын жүздеген ұсақ дөңгелек плиткалардан тұрады. Әр плитка X және Y осьтері бойымен қозғала алады. Бұл қозғалыстар пайдаланушының аяқ қозғалысына синхрондалады. Сондай-ақ плиткалар бетінің үйкелісін өзгерте алады — сәл дірілдеп немесе аяқ киімді «ұстап», адамды орталыққа қарай бағыттайды.
Жүйенің үйлесімді жұмысы
Негізгі қиындық — жүздеген плитканың біртұтас жүйе ретінде жұмыс істеуі. Олар пайдаланушының орналасуын (датчиктер, камералар немесе басқа сенсорлар арқылы) анықтап, нақты уақытта қозғалысты түзетуі керек.
Болашақта бірнеше пайдаланушыны бір уақытта анықтап, әрқайсысына жеке бағыт беру мүмкіндігі қарастырылуда. Бұл жүйені бір бағыттағы жүгіру платформаларына қарағанда әлдеқайда икемді етеді.
Прототиптің шектеулері
Қазіргі нұсқада байқалған негізгі шектеулер:
-
Қозғалыс жылдамдығының шектеулігі. Пайдаланушы әзірге баяу және сақ қимылдайды, жүгіру режимі көрсетілмеген.
-
Жұмыс аймағының көлемі. Үлкенірек аймақ көп модульді және күрделі синхрондау алгоритмдерін қажет етеді.
-
Шу мен тозу. Плиткалардың микрокозғалысы шу мен діріл тудыруы мүмкін.
-
Құрылғының қымбаттылығы. Датчиктер мен қозғалтқыштар көп болғандықтан, жүйе өндірістік тұрғыдан тым қымбат.
-
Қауіпсіздік пен тұрақтылық. Пайдаланушының тепе-теңдігін бұзбайтын дәл синхрондау қажет.
Перспективалар мен қолдану салалары
Тақырыптық саябақтар және VR-аттракциондар
Коммерциялық іске асырудың ең ықтимал бағыты — HoloTile жүйесін Disney тақырыптық саябақтарында қолдану. Келушілер шынайы тұрғыда бір орында қалса да, виртуалды әлемде еркін қозғалып жүргендей әсер алады.
Қозғалысты түсіру және киноөндіріс студиялары
HoloTile жүйесі актерлер мен қозғалыс орындаушылары үшін пайдалы болуы мүмкін. Олар кеңістікте еркін жүре алады, бірақ нақты студия аймағынан шықпайды.
VR-ойын орталықтары және ойын алаңдары
VR-ойын залдары мен ойын орталықтары келушілерге физикалық тұрғыда бір орында бола отырып, виртуалды әлемде жүру немесе жүгіру мүмкіндігін ұсына алады.
Ғылыми және зерттеу салалары
Университеттер мен зерттеу зертханалары HoloTile жүйесін алгоритмдерді жетілдіру, пайдаланушының мінез-құлқын зерттеу және жаңа VR технологияларын дамыту мақсатында қолдана алады.
Қолдану мысалы
Пайдаланушы VR-дулыға киіп, плиткалы алаңға шығады. Жүйе аяқтың орналасуын анықтап, қозғалыс бағытын есептейді. Белсенді плиткалар пайдаланушыны орталыққа қайта бағыттайды. Бағыт өзгерген сайын плиткалар бір-бірімен үйлесіп, жылдам және біркелкі қимылдайды. Бұл виртуалды әлемде еркін қозғалып жүргендей әсер тудырады.
Қиындықтар мен сұрақтар
Негізгі мәселелердің бірі — жүйе жылдам жүруді немесе жүгіруді қалай қамтамасыз етеді? Тыныш және ұзақ уақыт жұмыс істеу мүмкін бе? Әр түрлі аяқ киім түрлері жүйенің үйкелісіне әсер етуі мүмкін. Сондай-ақ қауіпсіздік — басты басымдық: жүйе құлап кету немесе сырғанау қаупін болдырмауы тиіс.
Дамудың келешегі
HoloTile жүйесін коммерциялық деңгейге жеткізу үшін қажет:
-
Бағасын төмендетіп, құрылымды оңайлату
-
Басқару алгоритмдерін жетілдіру (жасанды интеллект көмегімен)
-
Плиткаларды жұқалау және сенімді ету
-
Әр түрлі қозғалыс технологияларын біріктіретін жүйелер әзірлеу
-
Пайдаланушы сынақтарын жүргізу және ұзақ мерзімді тұрақтылықты бағалау
Қорытынды
Disney HoloTile — виртуалды шындықтағы ең үлкен мәселелердің бірін шешуге бағытталған батыл зерттеу жобасы. Ол адамға шектеулі кеңістікте еркін қозғалыс әсерін сыйлайды. Бұл — үйге арналған дайын өнім емес, себебі ол қымбат әрі күрделі. Алайда Disney тақырыптық саябақтарында, қозғалыс түсіру студияларында және VR-алаңдарда бұл технология өз орнын табуы әбден мүмкін. Уақыт өте келе мұндай жүйелер ықшамдалып, болашақтағы үйдегі VR-жабдықтардың ажырамас бөлігіне айналуы ықтимал.